tisdag 20 januari 2009

Potensgivarna

En härlig skröna av Karin Brunk Holmqvist om de två ogifta och till åldern komna systrarna Tilda och Elida i skånska Borrby. Deras stilla liv i det gamla föräldrahemmet berikas med en rejäl dos dramatik tack vare den nya grannen Alvar, en sommargäst från sta'n som båda systrarna blir behagligt betuttade i.

Drömmen om en vattenklosett inomhus får systrarna att starta ett postorderföretag för potenshöjande medel och spänningen är på topp när den första ordern visar sig vara från brodern Rutger som är gift och bor i Stockholm.

Jag log hela boken igenom och blev väldans förtjust i de två små tanterna, men så har jag ju också alltid önskat mig en syster:)

En väldigt trevlig och underhållande liten skröna som sagt, även om jag stundtals blev lite irriterad över språklig inkonsekvens. Men så'n är jag.

Läs andra bloggar om , , , , , ,

2 kommentarer:

Ylva sa...

Jag håller med, söt liten historia men varför blanda presens och imperfekt i samma mening?

Liz1e sa...

ja, precis!!! det är sååå irriterande:)